10 de juny 2012

L'ALCALDE INCIDENTAL de Llorenç Barraca

Aquesta novel·la està situada al 2039 i... males notícies, tenim crisi per dies. L'autor fa un pas endavant a la nostra situació i ens mostra un futur no tant llunyà on l'estat de benestar ha estat eliminat i els serveis públics essencials s'han privatitzat.
Llorenç barraca juga a dues bandes alternant el camí que recorrerà en Jordi Li, fill d'immigrans xinesos, fins arribar a l'alcaldia d'un municipi del Maresme, per un costat, i la investigació d'un assassinat ocorregut fa anys, cosa que dificulta trobar pistes o testimonis vius, per l'altre.
Tan en la part on ens parla del desenvolupament de la crisi, els problemes que té la família d'en Jordi i com aconsegueixen tirar endavant, com en la part de la investigació d'aquest assassinat tant misteriós, hi trobem molta cura en el detall. 
L'autor ens mostra com hem tocat fons i com han canviat les coses, encara que hi ha una part que no canviarà mai... Hi ha gent que sempre camina cap amún amb ascensor (que són els que decideixen el destí de tots), i n'hi ha que han de pujar les costes amb penes i treballs. 
És un llibre que ens parla d'un futur molt possible, explicat d'una manera que ens ho fa del tot creible i alhora té també una part d'intriga i investigació.
Si voleu veure una de les meves petites entrevistes amb l'autor aquí.

1 comentari:

Sandra Valentín ha dit...

Hola!
Jo estic esperant que l'editorial em faci arribar un exemplar per llegir-lo i comentar-lo després. Ja et diré què em sembla ...

Petonets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...