24 de juny 2013

UN LLOC PER CADA LLIBRE I CADA LLIBRE AL SEU LLOC...

En el post anterior us havia dit que havien començat a fer l'habitatge dels meus llibres. Potser us havia semblat que ja estava acabat, per les fotos que hi vaig posar, però no era pas així. Un tram de prestatgeria tant gran vol dir molt pols i quan l'omples de llibres també pot esdevenir un caos visual de colors i mides diferents. Així que hi faltaven portes. Què seria d'una casa sense les portes... Ara sí!



Obrint portes al paradís...
Sembla que hi càpiguen molts llibres, però encara n'hi cap més per què als prestatges hi poden cabre dues fileres.
Tinc molts llibres de butxaca, que són més assequibles però també tinc algunes col·leccions... Crimen i misterio, Crims.cat, grandes pasiones de la literatura, clàssics de sempre, Col·lecció de Ken Follett, Mary Higgins Clark, Allende, altres més "femenines", alguna col·lecció de llibres que han esdevingut pel·lícules, alguns autors consagrats, alguns d'autors propers (encara que no coneguts en persona...). Només poso algunes fotos. N'hi hauria massa. Algunes fotos dels més igualats, els que són de mil temes més i formen el festival de colors i mides es queden fent la seva festa particular.










Alguns estan impacients, guardant lloc al company de pis que encara no ha arribat...
Els adolescents també hi tenen lloc, és clar...  
A part d'aquests en tenen alguns a les lleixes de la seva habitació, esperant, pendents de ser llegits.
Tampoc hi poden faltar la secció d'idiomes, que encara està plena de carpetes de lliçons i llibres prims i que espero que es puguin anar fent més gruixuts amb el temps... O la de cuina... O la secció revistes, on n'hi ha de psicologia, decoració...
També en una petita habitació contigua hi ha el racó de jocs on guardem totes les joguines i,  és clar, algunes prestatgeries de llibres infantils, juvenils...
Els llibres estan a lloc, cosa que no vol dir que qualsevol dia un llibre pot canviar d'adreça, dins del mateix barri, és clar. O potser algun es canviarà al barri de les meves petites col·laboradores, quan elles aixequin el vol...
Si el món es torna boig i s'acaben els llibres, jo en tindré el rebost ple, per poder sobreviure al caos. Podria dir-vos que m'ho he passat com un nen el dia de reis, però crec que em quedaria curta. M'ho he passat molt millor!!

També m'ho passo bé quan regalo, i avui hi ha d'haver un guanyador del joc d'aquest mes. La resposta correcta era "Where are the Children de Mary Higgins Clark". (si anàveu a la wiki hi havia la foto del llibre i tot!!)

Vaig repartir els números i li he demanat a l'Assumpta el favor de que triï un número del 1 al 12 i el posi als comentaris. Aquest serà el guanyador del llibre: Cafè Zoo d'Ana Moya (Viena Edicions)

Gràcies als que juguen amb mi i gràcies a tots per acompanyar-me en la meva passió.

19 comentaris:

Sergi ha dit...

Genial el teu reportatge! Com ja ens avances, estic segur que t'ho has passat de conya classificant els llibres, és una feinada que qualsevol de nosaltres faríem de molt bon grat. La casa dels teus llibres és admirable, aquest racó de la casa seria sens dubte el meu preferit. A veure si en un futur jo puc donar un allotjament millor als meus llibres també, que s'ho mereixen! Ah, i sé de dos llibres que a casa meva també estan esperant amb els braços oberts a que arribi el seu tercer germà...

A veure què diu l'Assumpta.

jomateixa ha dit...

també és el meu preferit. Ara només m'hi falta un balancí per seure a passar-hi bones estones llegint.

Assumpta ha dit...

Quina xulaaaaaaaaaaaaaaadaaaaaaa!!! Oh, oh, oh!!! :-DDD

Assumpta ha dit...

I bé, el número que he triat ha estat el SIS :-D

Per què?

- Perquè estem al mes..... 6
- Perquè és dia 24 i...... 2+4 fan 6
- Perquè som al 2013 i...... 2+0+1+3 fan 6
- Perquè tinc 51 anys i...... 5+1 fan 6
- Per celebrar que "de moment" és Barça és l'únic equip del món en haver aconseguit un "sextet"

Sort!!! :-DD

(hehehe m'ha agradat això de fer de mà innocent)

Assumpta ha dit...

Marxo al Vienaaaaa!! Quan torni miro a qui li ha tocat ;-))

Sergi ha dit...

Doncs si no vaig errat, el llibre m'ha tocat a mi! Gràcies Assumpta, i gràcies Jomateixa pel regal! Ja estic més a prop de tenir una col·lecció de llibres com la teva!

jomateixa ha dit...

Caram!! quines coses penses. Sembla un embolic d'aquells que surten a les novel·les de misteris.
Moltes gràcies Assumpta per ser la meva "ma innocent".

jomateixa ha dit...

Quina sort! bon viatge!!
a tu si que t'ha tocat la grossa!

jomateixa ha dit...

Doncs SÍ, t'ha tocat a tu.
Moltes gràcies per ser tant constant en els meus jocs. i Felicitats!!!

Anònim ha dit...

Bua! quin lloc per guardar llibres, és molt gran i els llibres estan super protegits, quina enveja!!!
Molt bon reportatge.
Salutacions.

M. Roser ha dit...

Has tingut una bona idea amb això de posar-hi portes, perquè t'asseguro que la pols és un no parar...
Petonets.

Assumpta ha dit...

Noooo a Viena no... "al" Viena... a l'hamburgueseria :-DDD i ja he tornat! :-P

Assumpta ha dit...

Ostres... i com ho saps que t'ha tocat a tu XeXu?? on posa que el "6" ets tu??

(Sóc una mà innocent tan innocent, que vaig completament perduda) :-P

Sergi ha dit...

La Joma ens va enviar a tots els encertants els números que ens pertocaven. Tots els que havien encertat el llibre poden corroborar que el 6 és un dels números que em va tocar a mi. Nosaltres els sabem, però tu no, si no no podries ser la mà innocent!

Assumpta ha dit...

Aaaah! Clar... us els va enviar a vosaltres, clar... (sóc una mica dura de mollera)... :-DDD

Jo pensava que els hauria posat en algun lloc amagat... i resulta que vosaltres ja els sabíeu!! :-DDD

jomateixa ha dit...

La culpa és meva per no haver-ho posat. Els números anaven així:
McAbeu: 2, 11
Yáiza: 4, 9
XeXu: 6, 7
Magazine: 8, 5
Anna J.: 10, 3
Isabel R.: 12, 1
Els vaig enviar als participants i només ells sabien quins tenien.

McAbeu ha dit...

Els teus libres no podien trobar un lloc millor. Fa molt de goig!! I felicitats a en Xexu, per haver guanyat el premi. :-))

myself ha dit...

Quina meravella!! Jo somio en poder fer un dia una casa com aquesta per als meus llibres!

Montse G ha dit...

Quina enveja em fas!! una llibreria així és el meu somni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...