30 d’oct. 2014

LA DONA DE GRIS de Anna Maria Villalonga

Tenia altres llibres començats però la curiositat ha fet que aquest els passes al davant. Anna Maria Villalonga ens té acostumats a les seves crítiques sobre novel·la negra. Ara serà ella la que es posarà en mans dels lectors amb la seva primera novel·la.
M'agrada la part psicològica dels personatges en els llibres que llegeixo, i en aquest cas us puc dir que tot el llibre és un camí psicològic que fem juntament amb el protagonista. Un camí que no sabem on ens acabarà portant. Encara que no presagia res massa positiu i encara que ens venen al cap molts possibles finals, l'autora ens manté intrigats fins al final.
El protagonista és un home que ha perdut el pare i la feina en poc temps. No vol mirar endarrere i veure la seva vida monòtona i tampoc mirar endavant i seguir el mateix camí. Es troba perdut, però un simple mocador, pertanyent a "La Dona de Gris", farà que senti aquell "clic" que engega el motor d'una aventura que fins ara només havia pogut viure a través de les seves lectures i d'aquelles pel·lícules que recorda tan bé.
La història pot semblar en un principi una mica surrealista, però a mi m'ha semblat molt possible. La nostra ment té diferents maneres de fer-nos subsistir. El protagonista alterna moments de lucidesa, on li sembla que el que està fent no és massa assenyat, amb altres moments d'una realitat inventada que va esdevenint real capítol a capítol. 
M'ha anat agradant més a mesura que he avançat en les pàgines i m'ha acabat agradant molt aquesta manera "diferent", que ha tingut l'autora d'enfocar la seva primera novel·la delictiva.

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Estic molt d, acord amb lo que dius, et te intrigat fins al final. Un bon llibre,

Sergi ha dit...

Estic sobresaturat, de moment faré com que no l'he vist...

Lau Rhead ha dit...

Hola! No coneixia el llibre pero no m'acaba de cridar l'atenció, aquest gènere no és el meu predilecte i, tot i que tinc ganes de llegir alguna història com aquesta, mai m'acabo d'animar. A veure si algun dia m'hi poso ;) Gràcies per la teva opinió!

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

haurà d'esperar a que la llista de pendents baixi una mica...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...