9 de març 2015

LES PROVES de James Dashner

EL CORREDOR DEL LABERINT 2 (El laberint només va ser el principi...)
Vaig anar a veure la pel·lícula del primer llibre amb les meves filles i estem totalment d'acord en que és de les que hem vist més diferents que el llibre. D'acord que manté l'essència, l'esquelet, si no ja li podrien posar un altre títol, és clar. Però hi ha tantes diferències que no sabria per on començar. Així que ho deixaré córrer.
Anem pel segon. Si no heu llegit el primer, no seguiu llegint que hi haurà spoilers. 
Semblava que els havien rescatat, que se n'havien sortit, que finalment estaven en un lloc segur... Doncs el malson només acaba de començar, per què realment tot el llibre és com un gran, grandíssim malson. Des de les primeres pàgines ja començarem a patir i no hi haurà ni un moment de relax.
El títol ens revela realment el contingut. Una prova rere l'altra, de principi a fi. Nous personatges, nous enemics, nous companys i companyes. Els protagonistes ja no sabran què es veritat i que no, ni en qui poden confiar. CRUEL continua manipulant-ho tot. Fins on els volen fer arribar? 
He trobat que els protagonistes tenen el límit de resistència molt alt. A mi em sembla que m'hauria rendit abans, però suposo que tots tenim un instint de supervivència que ens surt quan el necessitem. Diuen que, "el gat no treu les urpes fins que les necessita". Tot i que no podem notar les pors igual com les senten ells, sí que estarem en tensió tota la lectura, i el que també compartirem inevitablement, és la curiositat per saber on els ha de portar tot el que estan passant. Crec que aquest és el veritable secret de l'èxit d'aquests llibres, ens donen respostes però sempre tenim més preguntes.
Són llibres que es llegeixen ràpid. L'acció constant et porta a accelerar la lectura sense adonar-te'n. Acabes una mica trastocat, i al final estàs més perdut que els mateixos protagonistes i penses, "segur que calien tantes desgràcies?". Així que no et queda cap altre remei que seguir endavant. Seguir llegint el següent llibre, EL REMEI MORTAL. Que comentaré aquest dimecres...
Tranquils, que en el tercer ja tindrem desenllaç. Ja que el quart, L'ESCLAT, és una preqüela on s'explica com va començar tot.

2 comentaris:

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

He vist la peli sense haver llegit el llibre, però el temin pendent, es de les sagues que la meva filla em demana

Anònim ha dit...

L'estic acabant. Algun dia d'aquests ja veuràs la meva ressenya penjada en el blog.
Penso el mateix que tu. Però em preocupa que la excusa de CRUEL per fer-los passar per tot això serà una estupidesa agafada amb pinces, espero equivocar-me.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...