2 de març 2015

ON MAI NO CREIX L'HERBA de Sebastià Bennasar

Algú es vol venjar dels homes del temps i comença a carregar-se'ls... Ens tornem a trobar amb el comissari Jaume Fuster, que ja coneixíem de El País dels Crepuscles (també publicat per Crims.cat)... Un petit grup de neonazis en vol muntar una de grossa per desbaratar el procés d'independència... I al barri barceloní de la Verneda, la colla de l'Ariadna té un encàrrec força especial i potser massa lucratiu. Sembla sospitós, però com a canvi pot obrir una porta per arribar a aconseguir finalment la seva venjança.
Recordo que ja em vaig fer la mateixa pregunta a Les Mans del Drac, tot això hi pot cabre en tant poques pàgines? Doncs sí.
Havia llegit que era esbojarrada. Potser si llegiu la sinopsis ho pot semblar, però jo no crec que ho sigui gens. Tot i que quan ho dius tot seguit ens pugui fer aquest efecte, és força realista i m'atreviria a dir que en alguns moments crua, bruta i fins i tot trista.
Els protagonistes dels diferents casos s'aniran creuant i separant durant el llibre. Cada un té un paper important i uns objectius definits, que intentaran aconseguir. Anirem seguint els esdeveniments, que ens aniran provocant alhora empatia i rebuig. Ningú és mai bo, ni dolent del tot. Tots som una barreja, tots tenim la nostra ètica, els nostres límits, i jutgem o som jutjats de moltes maneres diferents,
És curta, es llegeix ràpid, però l'autor ha aconseguit que et provoqui  força reaccions i crec que és un llibre que dona per fer un bon debat.

2 comentaris:

Carme, Quadern de mots ha dit...

La veritat és que em feia més gràcia continuar amb El país dels crepuscles o el Nocturn de Sant Felip Neri però no li faré el lleig. Amb l’habilitat narrativa de Les mans del drac es nota que és un molt bon escriptor. Ja t’ho explicaré quan la llegeixi.

Sergi ha dit...

L'altre dia en vaig llegir una crítica negativa precisament per voler encabir tantes coses en un llibre tan curt. A mi 'Les mans del drac' em va agradar, però no sé si vull llegir el mateix format altre cop. De totes maneres, tinc pendent 'El país dels crepuscles', així que en tot cas passarà abans que aquest.

Ja estic llegint l'Herències, que és bo el malparit d'en Llort!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...