5 de nov. 2015

CAMINS SENSE RETORN de Josep Masanes

L'editorial Llibres del Delicte s'està fent gran i ja té dos satèl·lits. Un és la publicació d'assajos que es va estrenar amb El Tribunal Constitucional contra Catalunya de Damià del Clot, i l'altre la publicació d'una nova col·lecció de novel·la no criminal, DeLITE.
La primera d'aquesta nova línia és Camins Sense Retorn de Josep Masanés, guanyadora del 25è premi Josep Saperas.
L'autor aconsegueix que des de bon principi sentim empatia cap als dos protagonistes, Austin i Willie, dos germans irlandesos. Els acompanyarem en les seves aventures i desitjos de llibertat i patirem amb ells els entrebancs que els aniran sortint pel camí.
Any 1780. El llibre comença quan uns mariners de la Royal Navy atrapen els dos germans i els obliguen a allistar-se a la marina anglesa. A partir d'aquest moment les seves vides es veuen arrossegades cap a camins que no poden triar, voldrien escapar però la constant vigilància, els maltractaments i la duresa de tot plegat els ho posarà difícil. 
Enyorança de la pàtria, de la família, desig de llibertat, de venjança... Un llibre d'aventures com els clàssics, però amb un llenguatge planer que fa que es llegeixi ràpid i també que en vulguis més. Com ja he dit, els dos protagonistes m'han atrapat de seguida, se'ns fan propers i m'hauria agradat seguir llegint encara una mica més del camí que quedava per veure.

8 comentaris:

Josep Masanés ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Josep Masanés ha dit...

Bon dia,

Moltes gràcies per la ressenya. Estic content que t'hagi agradat.

Salutacions

Núria Martínez (Bruixeta) ha dit...

El tinc a la llista de pendents esperant que el tió no trigui en arribar ;)

jomateixa ha dit...

Gràcies Josep, un plaer llegir-te i també que els escriptors us passeu per aquest raconet a saludar.

Anònim ha dit...

Mmmmmmmm no, que més tens?

Sergi ha dit...

Bona notícia que LdD creixi i ampliï horitzons, però de moment aquesta primera aposta no m'atreu massa, esperarem a veure quins són els següents.

Ja tens el nou Llort?? Realment, no puc competir...

jomateixa ha dit...

Si, tinc el Llort.
i mira que en tinc a casa de pendents per llegir, però la curiositat em mata!
:DD

盛豐 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...